Over halvdelen af vores elever benytter Taxa/busordningen

Vi har valgt at tilbyde taxa/bus ordning til de elever, der bor mere end 3 km fra skolen. Det har mere en 90 elever benyttet sig af i vinterhalvåret og en del af disse vælger at cykle til skolen i sommerhalvåret.

Vores samarbejde med Taxa/busselskabet er tæt og sammen prøver vi altid at tilrettelægge ruten således, at der bliver kortest mulig ventetid for eleverne og at ruten lægges således at den er så kort som mulig, så vi kan holde omkostningerne så langt nede som muligt.

Prisen for taxa/buskørsel kan ses under punktet:”Info/priser”.

BUS

Skolens nuværende kontakt er Blåvandshuk Turisttrafik som kører buskørslen på skolen.
Der er faste ruter, hvor ruterne er med faste afgang/ankomst tider.
Har man behov for plads på flere ruter, betales der fuld pris for 1. plads og ½ pris for 2. plads.

Vær opmærksom på chaufførernes telefon nr., kun skal bruges ved ændring af afhentning om morgenen, og til (bus-)Lene ved forespørgsel om legeaftaler.

• Der skal tilmeldes bus enten for hele året eller kun for vinterperioden. Oversigten over tilmeldte er at finde på intra fra 15. februar – 1. marts og 15. august – 1. sep. Og tilmelding og framelding skal ske senest d. 1. marts og 1. september.
  • Hvis en elev udmeldes af skolen, opsiges busaftalen med 3. måneders varsel.
  • Første bus torsdag og fredag gælder kun for elever indenfor Brørup by, dvs. alle øvrige elever kommer med anden bus.
  • Elever, der går ud af SFO’en efter 3. klasse, slettes automatisk af buslisten. Det er derfor nødvendigt at melde sig på listen senest d. 15. juni hvis eleverne i kommende 4. klasse skal med bussen efter sommerferien. Der kommer en mail til kommende 4. klasses forældre om dette.
  • Elever, der bor udenfor Brørup byskilt, skal give den enkelte buschauffør besked,
    Lene tlf. 24619047, Henning tlf. 20253582 gerne aftenen inden eller senest kl. 6.30 om morgenen, hvis ikke de skal med bussen i skole.
  • SFO børn kommer med bussen på to forskellige tidspunkter om dagen, alt efter hvilken rute de bor på – det valgte tidspunkt skal dog være det samme tidspunkt uge efter uge. For nogle ruter er der kun mulighed for en afgang om dagen, og fredag er der kun en afgang.
    Ved ændringer f.eks. sygdom, afhentning eller andet fravær, skal SFO have direkte besked.
  • Der mulighed for at komme med skolekammerater hjem, forudsat at der er plads i bussen, det er vigtigt at huske at spørge Lene (buschauffør) først, da det kun er Lene der kan afgøre om der er plads til det.
  • Aflæsnings- og opsamlingspunkter for et barn ligger fast, hvis barnet skal det stå af et andet sted, for at lege med en kammerat, skal der gives besked til buschaufføren via sms.
  • Ved akut behov for at ændre noget ved dit barns bustid kontaktes Lene Sørensen tlf. 40600340, og herefter skal man også give SFO-personalet besked.
  • Elever der bor mindre end 3 km fra Gjerndrup Friskole er ikke berettiget til buskørsel.
  • Der kan ikke reserveres faste pladser i bussen.
  • Er man ikke tilmeldt bussen, er det ikke muligt at komme med bussen.
  • Hvis en elev skal frameldes bus, skal det varsels 3 måneder før.

Eleverne kommer mange steder fra

Gjerndrup Friskole ligger i Vejen kommune, ca. 4 km nord for Brørup og vores elever kommer fra hele Vejen Kommune. Naturligt nok kommer rigtig mange elever fra Brørup og opland, men også fra Bække, Vejen, Foldingbro, Holsted, Glejbjerg, Hovborg og Lindknud kommer eleverne.

For at give mulighed for at komme til skolen, hvis man bor langt fra Gjerndrup, har vi en taxa-busordning, som kan ses på siden: “Taxa/Bus ordningen”. I vinterperioden kørte godt 90 elever dagligt med taxa-bussen, mens der i sommerhalvåret fra april til oktober, er lidt færre børn der kører med, men muligheden er der hele året.

Offentlig transport og kørsel

To gange dagligt, om morgenen og om eftermiddagen, er der en busforbindelse til og fra Brørup.

Desuden ligger motorvej E20 mindre end 4 km. fra skolen og landevejen fra Vejle-Bække-Ribe, går gennem Gjerndrup, så også ad den vej er der let tilkørselsforhold. Man kan også komme til Gjerndrup fra Lindknud og Hovborg.

Under fanen Kontakt, kan man se et kort over, hvor i landet vi ligger.